-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51441 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا بلاياي طبيعي ، مانند زلزله در اثر عوامل طبيعي رخ مي دهد يا عوامل ماوراي طبيعي نيز در وقوع آن نقش دارد؟
وقوع پديده ها به وسيله علّتها و بر طبق قوانين منظمي انجام مي شود . اين علّت ها بر دو قسمند : 1 . علل مادّي ؛ 2 . علل ماوراء مادّي ( معنوي ) .
علل مادّي در چشم ما نمودي ظاهر دارند و به سهولت از آن ها با خبر مي شويم ؛ مثلاً تأثير تابش خورشيد را در رشد يك گياه ، خيلي زود درك مي كنيم ؛ ولي در بيشتر موارد ، تأثير علل ماوراي مادّي و يا معنوي را از نظر دور مي داريم ؛ زيرا چندان محسوس نيستند ؛ از اين رو ، بسياري از اشخاص عادت كرده اند كه در هر واقعه اي ، تنها علل مادّي را جستجو كنند و در پي علّت ديگري نباشند ؛ در حالي كه علل ماوراي مادّي در جاي خود بسيار مؤثّرند .
در مورد بلاياي طبيعي ، گرچه مثلاً زلزله معلول يك سلسله عوامل طبيعي است ، ولي اين عوامل طبيعي مي تواند در برخي موارد بر اثر وجود برخي عوامل معنوي باشد .
نمونه هايي كه تأثير علل ماوراي مادّي را در امور مادّي نشان مي دهد ، عبارتند از :
1 . نماز باران ؛ يعني با خواندن نماز و دعاي مخصوصي طلب باران مي كنند ؛ چندين سال پيش در شهر قم ، با همين روش باران باريده است .
2 . دعاهايي به اين مضمون در اسلام است كه خدايا گناهاني را كه موجب فرود آمدن بلاها مي شود بر من ببخش . خدايا گناهاني را كه موجب قطع باران مي شود ، بر من ببخش . . . و در احاديث آمده كه دعا ، جلوي قضاي الهي را مي گيرد ؛ گرچه استحكام يافته باشد .
3 . صدقه و صله رحم و اموري مانند اين ها نيز ، در جلوگيري از بلايا و حوادث ، چنان كه در احاديث آمده ، مؤثّر مي باشد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.